22 January 2013

kalau perempuan tanya + kata

1. Kalau perempuan tanya : Lawa ke budak pompuan tu?
   Makna tersembunyi     : Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?



2. Kalau perempuan tanya : You dah makan ke belum?
   Makna tersembunyi     : Jom pi makan. Lapar ni!



3. Kalau perempuan kata : Lawa-lawa la baju kat sini,yek. 
   Makna tersembunyi    : Belikanlah untuk I.


4. Kalau perempuan kata : Rasa macam nak pening la.
   Makna tersembunyi    : Tolong picit kepala.



5. Kalau perempuan kata : Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi... 
   Makna tersembunyi : Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.


6. Kalau perempuan kata : Kita lebih sesuai berkawan saja. 
   Makna tersembunyi    : I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?


7. Kalau perempuan kata : I suka berkawan dengan you.You baik,memahami bla bla la... 
   Makna tersembunyi    : Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la. Rasa macam nak jadi awek you je.


8. Kalau perempuan tanya : You pernah tak teringatkan awek you yang dulu? 
   Makna tersembunyi : Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.


9. Kalau perempuan kata : I sanggup berkorban demi kebahagiaan you. 
   Makna tersembunyi : Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok. 

10.Kalau perempuan kata : I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. 
   Makna tersembunyi : Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu. Ini cuma contoh saja.

KIKIKI #NISUMAJOKEJETAU

No comments:

Post a Comment